Wel Gezond
Image default
Fitness

Wat is droogtrainen?

Als je voor het eerst wil beginnen met krachttraining en wat informatie gaat zoeken, dan vliegen de termen jou om de oren. Droogtrainen, is misschien wel één van die termen. Wat betekent droogtrainen eigenlijk? Ben jij benieuwd naar wat droogtrainen is, dan is er een grote kans dat jij iemand bent die serieus werk van de krachttraining wil gaan maken.

Droogtrainen

We kennen allemaal wel de plaatjes van de mannen én vrouwen die aan bodybuilding doen. Misschien ken je ook nog wel de plaatjes van Arnold Schwarzenegger in zijn gloriedagen. Met bodybuilding traint men het lichaam op zo’n manier dat het de gewenste vorm is. Vaak worden daarbij oefengewichten en halters gebruikt. Sommige mensen bereiken daar zeer bijzondere resultaten mee.

Wat is nu droogtrainen dan? Droogtrainen is een tak van sport waarin men zo veel mogelijk vet verlies en zoveel mogelijk spiermassa behoudt. Daardoor worden de spieren beter zichtbaar.

Voedingsschema droogtrainen

Om goed te gaan droogtrainen, heb je een voedingsschema droogtrainen nodig. Met een voedingsschema droogtrainen behaal je namelijk het optimale resultaat, waarbij je vet verliest en jouw spiermassa behoudt. Het is wel van belang, dat je kiest voor een verantwoord voedingsschema droogtrainen.

Droogtrainen en bulken

Niet iedereen weet wat het verschil is tussen droogtrainen en bulken. Wat is bulken? Bulken is een alom bekende term uit de krachtsport. Bijna iedereen die een beetje serieus aan krachtsport doet, kent deze term. Met bulken ga je meer calorieën innemen. Daarbij is het wel de bedoeling dat je dan wel de spiermassa vergroot, niet jouw vetmassa.

Is droogtraining wat voor mij?

Dat hangt ervan af. Als jij voldoende spiermassa hebt, alleen ook nog wat meer vet dan jij wil, dan kan droogtraining jou helpen. Ben je te zwaar, maar heb je niet zoveel spiermassa? Dan is het mogelijk slim om eerst gewoon meer spiermassa op te bouwen en daarna te gaan droogtrainen. Wil je zeker weten wat goed is voor jou? Schakel dan een voedingsexpert in.

Wat je ook goed moet nagaan, is hoeveel je ervoor over hebt. Je moet een duidelijke motivatie hebben. Als dit niet goed is, zal het erg moeilijk worden om het vol te houden.

https://www.trainandgain.nl/voedingsschema.html